ENTITAT: Associació de la Comunitat Valenciana d’Esclerosi Múltiple
TÍTOL DEL PROJECTE: Tallers competències bàsiques autonomia persones amb esclerosi múltiple
LÍNIA D’ACCIÓ: Drets i igualtat en comú
DESCRIPCIÓ
L’associació de la Comunitat Valenciana d’Esclerosi Múltiple presenta un projecte dirigit a les persones malaltes d’Esclerosi Múltiple, amb la finalitat de dotar-los de ferramentes bàsiques per a afrontar les diferents alteracions que provoca la malaltia en les àrees física, psicològica i social. Per a això, es realitzaran 4 tallers que són els següents:
- Taller de Comunicació i deglució: S’ensenyaran pautes generals i exercicis per a tindre una comunicació i una deglució eficaç.
- Taller de Resiliència: Consistirà en el fet que les persones assistents sàpiguen aprendre de la derrota i transformar-la en oportunitat de desenvolupament personal.
- Taller de Bipedestació: S’ensenyaran a les persones assistents tècniques per a posar-se de peu i millorar la seua postura corporal.
- Taller d’Orientació social: S’assessorarà i s’orientarà sobre els seus drets socials i els recursos existents a la Comunitat Valenciana per a persones amb diversitat funcional.
POBLACIÓ DESTINATÀRIA
Les persones que patixen Esclerosi Múltiple i els seus familiars.
LLOC ON ES DESENVOLUPA EL PROJECTE
Els Tallers s’impartiran en la seu d’ACVEM
PER QUÈ MEREIX SER RECOLZAT AQUEST PROJECTE
Pensem que és un Projecte necessari i que és molt adequat a les necessitats d’informació que actualment presenta el col·lectiu de malalts/as d’Esclerosi Múltiple. Durant tots els anys que l’equip de professionals de l’Associació portem treballant amb ells, hem detectat la falta d’una actuació orientadora global que els ajude a conèixer les diferents possibilitats que tenen en cada àrea de la seua vida. Creiem que es tracta d’un Projecte concret i molt d’acord amb la demanda dels malalts/as.