Els premis d’innovació social reconeixen la tasca de “l’escola que volem”, Factoria cívica” i “L’hort del meu col·le”

 

Lliurament dels premis.

.

L’Hemicicle de l’Ajuntament ha acollit l’entrega de guardons a les entitats guanyadores de la II edició dels Premis d’Innovació Social, una iniciativa impulsada des de la Regidoria d’Innovació, amb l’objectiu de “reconéixer i visibilitzar l’esforç i la dedicació de les persones i entitats de València que treballen i aporten idees transformadores per a generar beneficis socials”.

 

Així ho ha explicat el regidor d’Innovació, Jordi Peris, en fer-se ressò dels projectes premiats, amb 3.000 euros cadascun, “per la seua originalitat, viabilitat tècnica, econòmica i financera, així com el seu caràcter col·laboratiu i sostenible, i el seu impacte social”. Amb estos criteris, els treballs seleccionats han sigut “L’escola que volem. La societat que viuran”, promogut per l’AMPA del Col·legi d’Educació Infantil i Primària (CEIP) Pare Català, com a millor solució creativa per a problemes socials; “Factoria cívica”, impulsada per l’Associació Civicwise Valencia, que ha rebut el guardó al millor projecte de participació ciutadana, i “L’hort del meu col·le”, del CEIP Humanista Mariner, considerat la millor experiència d’innovació social en col·legis.

 

Durant l’entrega dels premis, Jordi Peris ha destacat que l’Ajuntament “busca noves fórmules per a donar resposta a les necessitats socials, per a canviar les relacions i per a enfortir la participació ciutadana”, i ha assegurat que les propostes premiades donen solució a problemes i reptes concrets com el treball col·laboratiu per a garantir la integració de l’alumnat i les famílies dels col·legis, la participació ciutadana per a la recuperació de l’espai públic i l’acció de promoure valors com la responsabilitat i el respecte al medi ambient fora de l’aula”. “Son iniciatives innovadores i fomenten hàbits de vida saludables, sostenibles i justos”, ha conclòs el regidor.

 

Pel que fa als projectes guardonats, el Servici d’Innovació, encarregat de gestionar estos premis, ha destacat l’organització de treball en comissions connectades entre sí per a formar una junta cooperativa del CEIP Pare Català per a facilitar l’adopció de decisions participatives i consensuades.

 

D’altra banda, l’Ajuntament ha seleccionat la iniciativa “Factoria cívica” per a promoure dinàmiques per a compartir recursos, coneixements, habilitats i experiències ciutadanes.

 

Per acabar, ha sigut premiat el projecte d’hort que s’ha desenvolupat al CEIP Humanista Mariner, amb tot el procés que comporta esta aposta (disseny, cultiu i obtenció i distribució de recursos, entre altres treballs).

 

En l’acte, en el qual també ha participat la regidora de Polítiques Inclusives i Igualtat, Isabel Lozano, s’han donat cita unes quaranta persones, i ha celebrat la convocatòria d’estos premis que aposten per la innovació “com una ferramenta al servici de la gent”.

 

La categoria de consum responsable ha quedat deserta.

 

Bookmark the permalink.

Comments are closed.