Jordi Peris: “Transition Cities ha permès identificar les bretxes de València per a lluitar contra el canvi climàtic”

 

El regidor d'Energies Renovables i Canvi Clim&agra

.

El regidor d’Energies Renovables i Canvi Climàtic va participar a Brussel·les en la conferència final d’este projecte europeu que durant tres anys ha estat desenvolupant-se a València, a través de Las Naves Centre d’Innovació, amb l’objecte de trobar solucions urbanes i identificar reptes per a reduir les emissions de carboni i contribuir a la lluita contra el canvi climàtic.

 

Peris va intercanviar experiències amb altres ciutats també participants en el projecte com Wroclaw, Budapest, Mòdena, Frankfurt i Birmingham. Totes han desenvolupat iniciatives pilot i han executat accions en el camí de facilitar la transició cap a un model energètic sostenible.

 

El regidor d’Energies Renovables i Canvi Climàtic de l’Ajuntament de València, Jordi Peris, va participar en la conferència internacional “Making Urban Transitions Happen: Lessons from Eight Cities”, organitzada pel projecte Transitions Cities que posa el seu punt i final després de tres anys de desenvolupament a la nostra ciutat.

 

Peris va destacar en la seua intervenció que este projecte “ha ajudat a enfrontar els desafiaments de mitigació del canvi climàtic, mitjançant l’enfortiment dels vincles entre totes les ciutats i actors involucrats i entre tots els projectes que treballen en la mateixa àrea. El projecte ens ha proporcionat eines d’avaluació per a conèixer les bretxes en el nostre ecosistema, identificar els reptes -la lluita contra la pobresa energètica, la necessitat de realitzar campanyes de conscienciació d’estalvi d’energia, la gestió integral d’energia en edificis o la mobilitat- i poder actuar sobre ells, així com estrènyer i enfortir el vincle amb els actors locals”.

 

L’edil va subratllar la importància en tot este procés de la innovació social: “tenim una important eina de representació de tot tipus de desafiaments socials. Ens agradaria utilitzar-la en un futur pròxim per a estructurar les noves xarxes Connecta que treballem des de Las Naves, com una forma d’interactuar amb la quarta hèlix de la innovació social per a aconseguir els objectius de reducció d’emissions de 2030”, va expressar.

 

El projecte Transition Cities – pertanyent a Climate KIC, iniciativa de l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia que impulsa la innovació en la batalla contra el canvi climàtic- també ha desenvolupat diversos concursos que han dut a terme l’execució de pilots en la ciutat d’eficiència energètica, de lluita contra el canvi climàtic i mobilitat. Alguns d’estes pilots estan desenvolupant-se ara mateix com és el cas de la ubicació de plaques solars en els mercats ambulants, el mesurament de la qualitat de l’aire en edificis públics o bicicletes elèctriques carregades amb energia solar. Altres pilots han sigut una plataforma online dissenyada per a fomentar els desplaçaments sostenibles de la ciutadania, una solució innovadora, amb tecnologia dissenyada a València, per a millorar l’eficiència dels autobusos de l’EMT, o un sistema per a reutilitzar l’aigua de la piscina del poliesportiu de Natzaret per al reg de les instal·lacions esportives.

 

Durant estes tres anys, Transition Cities ha permès l’estreta i fructífera col·laboració de les ciutats participants – Wroclaw, Budapest, Mòdena, Frankfurt i Birmingham-, els representants de les quals també van participar en l’esdeveniment. “Va ser reconfortant saber que tots ells s’enfronten a problemes similars com la burocràcia, les percepcions culturals, etc. A més, amb la participació en este projecte, pretenem captar finançament europeu que repercutisca en el benefici de la ciutat mitjançant el desenvolupament d’idees innovadores”, va concloure Peris.

 

Bookmark the permalink.

Comments are closed.