La plataforma municipalista se suma a les peticions d’una investigació independent sobre el motí que va tindre lloc en el Centre la matinada del dilluns.
València en Comú ha exigit novament el tancament del Centre d’Internament d’Estrangers (CIES) de Sapadors i s’ha sumat a les peticions d’investigació del motí que va tindre lloc durant la matinada de dilluns passat, quan, suposadament, va haver-hi un intent de fuga per part de més de mig centenar d’interns que va ser reprimit amb força per la Policia Nacional, que, segons pareix, va arribar a utilitzar bales de goma amb el resultat de diversos ferits.
Per a València en Comú, estos successos “posen de manifest la urgent necessitat del tancament definitiu del CIES de Sapadors, una autèntica presó per a persones que no han comés cap delicte i a les que se’ls ha arrabassat l’esperança, un escenari en què els drets humans més elementals brillen per la seua absència”. Segons el parer de la plataforma municipalista, “el CIES de Sapadors, tot els CIES de l’Estat Espanyol, no són més que forats negres en què es perden llibertats, drets i dignitat i un abonament per a la desesperació i la infàmia”. Segons València en Comú, “són raons més que suficients per a tancar estos pous d’ignomínia”.
La plataforma municipalista ha denunciat també “la hipocresia del govern de Rajoy, commogut de sobte davant de les imatges de la tragèdia dels refugiats sirians i impàvid davant de la tragèdia quotidiana de milers de persones que fugen de la fam i de la misèria i a la que se’ls tanca en eixos podrimeners coneguts com CIES al mateix temps que se’ls nega la condició de persones perquè eixe govern considera que són il·legals”. “Ningú és il·legal i totes i tots som iguals”, subratlla VALC.
A més, València en Comú s’ha sumat a les peticions d’una investigació independent sobre els successos del CIES de Sapadors, tal com ha confirmat el regidor i diputat provincial de VALC Roberto Jaramillo, que va acudir al CIES de Sapadors poc després de la mitjanit, quan va tindre notícies del motí, i on va romandre fins quasi les tres de la matinada. Jaramillo es va interessar per l’estat de totes les persones involucrades i va ser testimoni de com eren baixades nou persones “amb evidents signes de dolor”.