La plataforma municipalista denúncia les agressions que van patir ahir activistes del col·lectiu Lambda de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals durant la processó del 9 d’Octubre.
València en Comú (VALC) ha fet públic un comunicat en el que denúncia “les agressions LGTBIfòbiques que van patir ahir les activistes del Col·lectiu Lambda de Lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals de València durant la processó cívica del 9’ d’Octubre a València”. Com és sabut, grups d’extrema dreta presents en la Processó Cívica del 9 d’Octubre van increpar amb insults i crits, a més de robar-los la bandera de l’arc iris, a les activistes de Lambda, el col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals (LGTBI) de València, que pretenien “celebrar un 9’ d’Octubre que per primera vegada visibilitzava la diversitat de la nostra ciutat”. Davant d’estos i altres atacs al col·lectiu LGTBI, VALC reclama una llei autonòmica contra la LGTBIfòbia.
Segons València en Comú, el d’ahir “no ha sigut un fet aïllat, sinó, com denuncien des de Lambda, una violència que s’ha produït al llarg de tota la processó, instant-los a abandonar la marxa i insultant-los sense actuació per part dels cossos i forces de seguretat per impedir-ho, creant-se un clima d’alta tensió i violència”.
Per a VALC, estes agressions “se sumen a l’escalada de LGTBIfòbia que està patint el col·lectiu, la qual cosa evidència que l’anhelada igualtat real encara està lluny de ser conquistada, una igualtat atacada per l’auge de l’extrema dreta, que, si bé mai ha sigut completament enfrontada, amb la crisi econòmica torna a sorgir amb més força, recolzada per un govern central que roman impassible i en silenci cap a les diverses violències que patixen lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals”.
En este sentit, subratlla la plataforma municipalista, “compartim la denúncia del Col·lectiu Lambda, recalcant que este fet és un delicte d’odi per motius d’orientació sexual i identitat de gènere que deu de ser atès per part de les autoritats. I per a poder respondre de forma real, és d’urgència l’aprovació d’una llei autonòmica contra la LGTBIfòbia, una llei integral que atenga la discriminació que patix el col·lectiu LGTBI, previnga estes accions de violència per mitjà de la formació en tots els àmbits: educació, sanitat, Mitjans de comunicació, forces de seguretat… i es dote d’unes mesures punitives que no deixen impune als grups que exercixen esta violència”.
Segons el parer de València en Comú, “és l’hora de demostrar que, des de la institució, s’aposta per construir una ciutat diversa en què totes les persones tinguen els seus drets reconeguts i on el col·lectiu LGTBI puga viure la seua orientació sexual i identitat de gènere en llibertat”.
“Des de València en Comú es treballarà per a aconseguir-ho”, conclou el comunicat.