La plataforma municipalista recolza tots els actes organitzats per Lambda, col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals.
València en Comú (VALC) recolza un any més els actes que Lambda, col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals, ha organitzat amb motiu de la celebració, aquest divendres 23 de setembre, del Dia de la Visibilitat Bisexual, una iniciativa que va tenir lloc per primera vegada en 2007 amb l’objectiu de “celebrar i visibilitzar l’orientació sexual de les dones i homes bisexuals en tots els àmbits de la nostra societat”, segons es manifesta des de VALC. La plataforma municipalista anima a la ciutadania a participar en les activitats de carrer organitzades a València “contra els prejudicis, el masclisme i, sobretot, contra la invisibilitat que viuen i pateixen diàriament les persones bisexuals”. Entre aquests actes, destaca la concentració prevista per a les 19:30 d’aquesta vesprada en la Plaça de la Verge. S’ha previst també un sopar i la projecció d’una pel·lícula amb debat posterior.
València en comú recolza també la crida i manifest de la Federació de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals (FELGTB) en el qual s’insta a reivindicar “el lloc de les persones bisexuals, no solament dins del col·lectiu LGTB sinó en el conjunt de la societat, perquè la bisexualitat l’enriqueix i és una part fonamental d’ella. Quan parlem de bisexualitat parlem de la capacitat de sentir atracció sexual, emocional i/o romàntica per persones de més d’un sexe i/o gènere, no necessàriament al mateix temps, de la mateixa manera o amb la mateixa intensitat. És per açò que defensar la bisexualitat és defensar, representar i promoure la diversitat de les relacions humanes. Demandem una societat més igualitària en la qual les múltiples cares de la bisexualitat deixen de ser invisibilitzades pel monosexisme, aquella imposició social que força a les persones a definir-se com a homosexuals o heterosexuals”. I s’afegeix que “tan perilloses per a la societat són l’homofòbia i la transfòbia, com la bifòbia”.
En aquest sentit, VALC subratlla la seua defensa de les reivindicacions dels col·lectius LGTB i exigeix una major implicació institucional en el “desenvolupament i avanç cap a una formació específica en bisexualitat als i les professionals de la salut, administració pública o educació i una societat millor informada en diversitat sexual i identitat de gènere. Pensem que açò és fonamental per a combatre els estereotips atribuïts a totes les persones bisexuals com a vicioses, promíscues, que estem confoses o en una fase, no som de fiar, etc…”.
València en Comú reitera que, en el Dia de la Visibilitat Bisexual, “es pronuncia contra la bifòbia social i institucional, sumant-se a la justa reivindicació dels col·lectius LGTB que assenyalen i conclouen que ‘la bifòbia i el masclisme sempre van de la mà; pel que reivindiquem trencar amb les diferències de gènere per a acabar amb la nostra invisibilitat en tants àmbits de les nostres vides, aportant referents dins de la societat, amb la finalitat de empoderar-nos com a persones bisexuals i obrir camí a les futures generacions perquè visquen plenament la seua afectivitat i/o sexualitat’.
Des de València en Comú, una vegada més, sostenim i defensem els mateixos drets per a totes les persones, també per a les quals, com en aquest cas, tinguen l’orientació sexual que tinguen. “Les persones, sempre primer”.